De eerste stap is het inrichten van je administratie. We activeren de mobiele app en maken een bankkoppeling zodat je helemaal online bent.
Gedurende het boekjaar maak je gemakkelijk een foto van je bonnetjes, en je facturen sleep je zo je digitale brievenbus in. Deze worden gelijk ingeboekt en in afstemming met de automatisch gekoppelde bankafschriften houden we je administratie altijd up-to-date.
Ieder kwartaal (of maandelijks) stel ik de aangifte omzetbelasting op en dien ik deze in bij de belastingdienst via de software van Exact Online.
Hypotheek? Financieringsaanvraag? Of gewoon het einde van het boekjaar. Ik stel de (tussentijdse) cijfers op van je onderneming. Indien gewenst bespreken we de jaarrekening en kijken we naar kansen en mogelijkheden.
Nadat de cijfers van je onderneming helemaal zijn afgerond, verzamelen we je gegevens zodat ik je privé aangifte inkomstenbelasting kan opstellen. Indien van toepassing samen met je fiscale partner.
Ongetwijfeld zijn er naast de administratieve kant van het ondernemerschap nog andere vragen. Moet ik wel of niet investeren? Zijn er fiscale voordelen te behalen? Zakelijke auto? Of een busje? Personeel aannemen ja of nee? etc. Graag beantwoord ik al je vragen!